4. 3. 2014

Booklikes

Hodně lidí, které znám, mají účet buď na Databázi knih, nebo na Goodreads. Už před několika měsíci jsem objevila Booklikes a protože už jeden účet na Goodreads mám, rozhodla jsem se si založit účet (speciálně pro tento blog pod mou přezdívkou) na Booklikes. Proto jsem se rozhodla, že by bylo fajn napsat takový malý srovnávací článek.

Ta největší přednost Booklikes je asi ta, že je neskutečně vstřícný pro knižní blogery a vlogery. Nejen že můžete přidávat knihy, které čtete, ale také můžete psát recenze, které se pak objeví na vašem vlastním blogu na doméně booklikes.com (můj najdete zde). Strukturou se hodně podobá Tumblru, obrovskou výhodou ale je, že vaše "polička" a blog jsou propojené. Je ale jen na vás, co budete přidávat.

Můžete objevovat a sledovat ostatní blogy, což také pracuje jako Tumblr. Zajímavé jsou také Daily Deals, které jsem zatím nevyužila (a asi se na to ani nechystám). Protože Boolikes spadá pod Amazon, je tu velká nabídka knih právě z Amazonu. Jsou tu různé knihy snad všech žánrů, takže najít si tu svou vám chvíli potrvá. Co se cen týče, myslím, že třeba na Book Depository je to levnější a ještě neplatíte poštovné, ale rozhodně to neplatí ve všech případech.

Komu by chyběla Reading Challenge z Goodreads, tak musím s potěšením oznámit, že Booklikes jí má také. Těžko říct, kdo byl první, nicméně na Booklikes můžete vidět poslední úpravy ostatních, takže víte, jak na tom jsou jiní čtenáři. Samozřejmě můžete diskutovat ve skupinách, mít přátele a podobně.

Funkce, která se mi ale líbí ze všech nejvíc, jsou Giveaway. Nejen že se můžete nějaké zúčastnit, pokud poběží nějaká i pro lidi z České republiky, ale taky můžete prostřednictvím této stránky udělat svojí, což značně zlehčuje práci například právě knižním blogerům. Sama se na nějakou podobnou giveaway chystám a přemýšlím, že Booklikes využiji.

Shrnuto a podtrženo, Booklikes je takový knižní Tumblr a pokud jste BookTuber a potřebujete se nějak propagovat, pak je tohle ideální příležitost. Navíc je to provázané s Amazonem a dalšími stránkami. Někdo si ale na systém tohoto webu nezvykne a nevyužije ho. Já sama ho používám hlavně díky blogu, kam se můžete podívat i vy a kam přidávám svou momentální inspiraci.

Pokud bych si měla vybrat, myslím, že zůstanu na Goodreads, ale pokud bych někdy chtěla točit videa anglicky (nad čímž jsem už několikrát přemýšlela), rozhodně bych zakotvila tam.

Žádné komentáře:

Okomentovat