4. 3. 2014

Měsíční shrnutí - Únor

Únor nebyl zrovna štědrý, co se knih týče, zato jsem ale navštívila knihovnu, takže mám doma alespoň nějaké knihy. Jsem ale dost nepoučitelná - říkala jsem si, že půjčím dvě, maximálně tři. Skončila jsem s osmi, ale vracela jsem jich devět, takže se zlepšuji.


Přečetla jsem
Nebyla jsem zrovna moc aktivní, byla jsem dva týdny pryč, takže jsem ráda, že jsem přelouskala alespoň něco. A to něco je Já, Claudius, což jsem potřebovala do školy, Dívku na klíček a Když byl bůh králík. První knížku snad ani nepočítám, ale zbylými dvěma jsem byla opravdu nadšená, recenzi na Dívku mám v plánu ještě napsat, ačkoliv je to delší dobu, co jsem jí četla, na Králíka tu už recenze je. Nicméně doufám, že v březnu toho přečtu víc.







Právě čtu
Vždycky mám rozečtených víc knih najednou, momentálně jsou to dvě česky a dvě anglicky (z toho jedna ve čtečce) a logicky čtu víc ty české, takže o těch v Aj se zmíním až ve chvíli, kdy je přečtu. Tenhle měsíc mám rozečteného Upíra Lestata a začínám číst Nesmrtelný příběh, knížka, která vypadá opravdu zajímavě, hlavně kvůli těm všem ruským reáliím. Pokud máte možnost, určitě si jí přečtěte - sice jsem teprve na začátku, ale je to opravdu pěkně napsané. U Lestata jsem skoro na konci, takže brzy se tu objeví recenze.








Chystám se číst
Po těch dvou nahoře se pustím do Klubu mrtvých /série Pravá krev). Už jsem se na ní chystala dlouho a myslím, že jí budu muset brzy vrátit. A protože jsem si půjčila zároveň Mrtví pro svět (další díl), tak se do něj pustím taky. Pravá krev je jedna z mých oblíbených sérií (a zároveň seriálů). Mám ráda upíry, ale ne ty, kteří se třpytí. Třeba takový Erik Northman má co do sebe, jen občas přemýšlím, jestli je alespoň jeden z nich normální.





Půjčila jsem
Tak tady těch knížek bude trošku víc. Protože se mi ještě nepodařilo sehnat si brigádu, pořád mám svou kartičku do knihovny a často tam chodím. Taky mám závazek, že si všechny další knížky budu kupovat převážně v angličtině. Teď jsem na dobré cestě, tak doufám, že se mi tohle "předsevzetí" podaří splnit a moje anglická knihovnička se do konce roku pořádně rozroste.













Koupila jsem
Tenhle měsíc jsem měla celkem štěstí, první úlovek je Ulička tisíce květů od Gail Tsukiyama. Na tomhle blogu se to asi moc neprojevuje a ani nebude, ale mám hodně ráda Japonsko (a to je i obor, který budu studovat na vysoké škole) a proto o něm čtu hodně knih. Tohle je jedna z nich a ačkoliv autorka není čistokrevná Japonka, rozhodně to ničemu nevadí.
Další dvě knihy jsou z jedné série - Interview s upírem a Upír Lestat. První z nich jsem ještě nečetla, viděla jsem film, ale na tu druhou jsem byla opravdu hodně zvědavá, takže jsem jí začala číst hned. Obojí jsem ukořistila v levných knihách za hodně dobrou cenu, přišly v perfektním stavu, takže jsem opravdu spokojená.
Poslední knihu jsem si objednala v Book Depository (o tom budu později psát článek). Anglické knihy jsem dříve sháněla buď přímo v Anglii (jen jednou), nebo v Neoluxoru (asi třikrát), kde nabídka nebyla nic moc. A protože se do Prahy moc nedostanu, abych se podívala do nějakých obchodů s anglickými knihami (jako třeba The Globe), objednala jsem ji po internetu. Jde o steampunk, což je jeden z mých oblíbených žánrů, a jmenuje se Whitechapel Gods.






Doufám, že jsem tohle shrnutí jakž takž srozumitelně zpracovala. Musím se přiznat, že něco podobného dělám poprvé a snad ne naposledy, protože mě neskutečně baví takhle o knihách psát. 


2 komentáře:

  1. Nesmrtelný příběh má hrozně hezkou obálku :) Podívám se po něm, vypadá zajímavě :) A ráda vidím, že někdo čte Pravou krev! Už dlouho mě zajímalo, jestli se to dá srovnávat se seriálem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Srovnávat se asi úplně nedá, je tam pár změn, pokud vím, třeba že hned v první knize umře Lafayette (což není spoiler, protože se to stane hned na začátku) a Talbot není upír, ale člověk. Jinak je to docela dost podobné. :)

      Vymazat