27. 1. 2015

Čajový TAG

Tak jo, říkala jsem si, že bych mohla proložit recenze nějakým tím tagem. Volba padla právě na čajový tag, protože já si prostě nedokážu představit čtení bez dobrého čaje. Doufám, že ačkoliv to není úplně knižní téma, bude se vám líbit. ;) A rozhodně napište, jak to máte s čajem vy.





1. Teplý, nebo studený čaj? 
Rozhodně horký. Většinou to dělám tak, že zkouším, kdy už si nepopálím jazyk, a pak se ho snažím vypít nějak najednou. Což nejde. Ale naučila jsem se i na vlažný, když se člověk zabere do knihy, většinou zapomíná na věci okolo, i na čaj. Měla jsem taky období, kdy jsem čaj k snídani dopíjela studený až odpoledne. Ale studené čaje jako takové nepiji. (Má to vůbec něco společného s normálními čaji?)

2. Silný nebo slabý? 
V tomhle ohledu jsem jednoduše barbar. Na krabičkách se vždycky dočtete, že máte čaje louhovat tak pět minut. Já už ty sáčky ani nevyndávám, takže si asi dovedete představit, jak to pak končí. Ale nikdo kromě mě to u nás doma nepije, je to na ně moc silné, takže se alespoň nemusím bát. :D

3. Lístky, nebo sáčky? 
Obojí. Většinou jsem líná dolovat z hrnku lístky (jak jsem říkala, nepoužívám to divné čajové sítko, protože už to ani nemá cenu vyndavat), takže sáčky. Ačkoliv jednou týdně si dopřávám pořádný čaj. :D

4. Piješ čaj radši doma, nebo venku (na návštěvách...)
Jedině doma, protože nemám moc velkou důvěru ve vkus ostatních lidí. Většinou dostávám ovocný čaj, který nemám ráda (nehledě na to, že to prostě není čaj) a radši si ho udělám sama, než mi do toho někdo něco hodí, přičemž se pak musím přemáhat, abych to vypila.

5. Máš ráda ledový čaj? 
Nope. Taky nechápu, kde je ta spojitost s normálním čajem, ale protože jsem takový gurmán (ha ha ha), jsem ochotná pít horký čaj i v létě, takže ne, na svojí klasiku nedám dopustit.

6. Oblíbený druh/značka čaje? 
To je různé. Nejvíc ujíždím na Earl Grey (černý čaj s bergamotem) od Ahmad Tea, což je nejúžasnější čaj na planetě, potom černý čaj bez příchutě, u kterého nevím značku, protože nemám obal, ale je to fakt pořádný čaj, který jsem nakoupila v Anglii.
Občas mám taky chuť na zelený čaj, konkrétně vám taky nejsem schopná říct značku, jednoduše proto, že na obalu je japonština, a proto, že ve značkách zelených čajů se nevyznám. Prostě je zelený. :D

7. Kde ho nejradši piješ? 
Doma, v pokoji, co se času týče, jsem fakt hrozný závislák, protože denně jsem schopná vypít minimálně litr černého čaje. Ne, není to úplně zdravé, ale zatím mě to nezabilo, takže vesele pokračuji dál. :D Snídám čaj, přijdu ze školy, okamžitě vařím čaj, a podle nálady ještě stihnu jeden nebo dva půllitry.

8. Přidáváš do čaje něco? Cukr, mléko, med...
V tomhle jsem taky dost hrozná, zastávám názor, že cokoliv dalšího čaj kazí. Žádné cukry, mléka, nic. Je opravdu zvláštní, jak jedna kostka cukru dokáže změnit chuť celého čaje. Taky se mi jednou podařilo ochutnat svojí lžičkou kamarádčino kafe a i to mi pak dost vadilo (ono to kafe bylo taky dost silné...).

9. Měla jsi čaj vždycky ráda? 
Nevzpomínám si, že bych čaj nepila, řekla bych, že si tuhle závislost buduji už od základky, možná od školky, minimálně jedním čajem k snídani. U nás se vždycky pil černý čaj a nic jiného, takže odtud moje nechuť k ovocným „čajům" a podobným věcem.

10. Jaký čaj všem doporučuješ? 
Já čaje moc nikomu nedoporučuji. A když už, tak ten, co piju já. Občas některé kamarádce k narozeninám k dárku nějaký ten čaj, ale to jen opravdu výjimečně (a když mi dojdou nápady :D), takže tak. A japonský čaj taky není k zahození, ehm... :D

11. Čaj, který nemusíš? 
Obecně ovocné čaje. Nevím, čím to je, ale přijdou mi prostě umělé a hnusné. Taky ledové čaje a vlastně cokoliv, co není z lístků, protože to prostě... není čaj.

12. Hrnek nebo konvice? 
Hrnek (půllitrový, ehm...) a jen zřídka konvici na černý čaj, na zelený jsem k minulým Vánocům dostala japonský čajový set skládající se z takové té klasické konvičky a hrníčků bez oušek. Obojí má své kouzlo, ale nejsem si jistá, jestli bych dokázala udělat do japonské konvice černý čaj. :D

13. Ty a bubble tea? 
Nějak jsem tomu nepřišla na chuť, ale pořád si pamatuji, jak to jednu dobu bylo hrozně kůl a když jsem zrovna přijela do Prahy nebo do Hradce, měli ho v ruce prakticky všichni (teenageři, ehm). Protože moje mamka čaje dřív vyráběla, dokážu si představit, co v tom je, ale hlavně co v tom není (což je v mnoha případech čaj).

14. Kde nakupuješ čaj? 
Upřímně? V Makru. Protože se spotřebou průměrně 3 čaje denně mi jedna krabička vydrží tak... čtrnáct dní maximálně? Takže už to nakupujeme ve velkém, po krabicích. Tak se pozná závislák. :D Když jsem byla v Anglii, koupila jsem taky jeden v Anglii a ráda bych to zopakovala ve Skotsku, pokud budu mít příležitost. :)

15. Experimentuješ, nebo zůstáváš stále u toho samého čaje? 
Co se týče černého čaje, tak sem tam zkusím nějakou tu novou příchuť, ale jinak jsem docela konzervativní. Někdy budu potřebovat zatáhnout do čajky a něco konečně ochutnat. :D Mám jednu svojí značku a příchuť a u té většinou zůstávám, takže pokud máte někdo tip na dobrý černý nebo zelený čaj, dejte vědět. ;)

4 komentáře:

  1. Taky piji čaje ještě se sáčkem a normálně ho nesladím. :) Ale je pravda, že jinak ujíždím dost na masale, což je takový osobitý čaj, ale neuvěřitelně moc mi chutná. Jinak mám doma ještě jeden od kamarádky, naprosto boží, i když ten je ovocný, takže taky ne tak úplně čaj - ale po normálním čaji mám vždycky lehký problém usnout, a tak je to pro mě takové lepší řešení - kafe by u mě taky neprošlo a být kakao/horkou čokoládu a tak podobně... to vůbec. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jo, tenhle tag si stoprocentně ukradnu. Za poslední měsíce se ze mě stal dost čajovej maniak. Musím teda říct, že mě pořádnej černej čaj kolikrát nakopne i mnohem víc než hrnek kafe. =D Ale upřímně obdivuju to, že si zvládneš do černýho čaje nic nepřidat, to já dokážu málokdy a jen do některejch. Většinou do nich musím aspoň kápnout mlíko. =D A pokud jde o ledový čaje, já si ho v létě dělám sama prostě tak, že uvařím slabej jasmínovej zelenej, nechám vychladnout a pak ho vrazím do lednice (nebo rovnou na hodinku do mrazáku). Ideální, když člověk nemá v létě chuť pít jen čistou vodu... =D

    OdpovědětVymazat
  3. Super tag! :) Co jsem na vysoké, piju čaje v obřím množství, zvlášť o zkouškovém - hlavně tedy zelené, ale nepohrdnu ani čajem ovocným nebo roibosem (který sice technicky vzato není čaj, ale voní naprosto božsky!). Černý čaj si dávám jen občas, když potřebuji udržet vzhůru při celonočním učení a liju si do něj mléko :) Snažím se pít hlavně čaje sypané, ale docela jsem propadla čaji s Mangem od Pickwicku, takže dělám výjimky. Jo, a ledový čaj si v létě dělám stejně jako Arvari :)

    Mimochodem, krásná konvička!! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý tag, doufám že nebude vadit, když si ho vypůjčím. Pokud jde o mě a čaj, tak jsem naprostý blázen do zeleného čaje, to je prostě moje jednička a nepřidávám si do něj žádné komplementy, dle mého to ničí původní chuť čaje, ale samozřejmě někdo to má zase jinak, mě prostě chutná takhle. Jinak taky souhlasím, že bubble tea nejsou ve skutečnosti čaje, přijde mi to jako přehnaně drahá sranda, která bývala (Možná ještě je.) cool, asi jako káva ze Starbucks. :D

    Veo z ostrova Voe

    OdpovědětVymazat