12. 3. 2017

Měsíční shrnutí - Únor

Únor už je nějakou dobu za námi, takže je čas na měsíční shrnutí! Někteří z nás již obdrželi pozvánku k maturitní zkoušce (Takže teda fakt maturuju, jo?), ti šťastnější již opakují otázky, ti méně šťastní, třeba já, je ještě ani nezačali vypracovávat. Však ono se to poddá! Navíc, tentokrát jsem nebyla líná a doplnila odkazy!




PŘEČTENO
Únor se nesl v duchu japonské literatury. Celkem se mi povedlo přečíst čtyři knihy. Závoje mlhy od Izumi Šikibu, Vyprávění za měsíce a deště od Uedy Akinariho, sbírka básní haiku od čtyř autorů Pár much a já a první svazek Manjóšú, opět výběr z japonské poezie. Myslím, že je to v historii tohoto blogu poprvé, co vůbec píšu o poezii, tedy pokud nepočítám sbírku z minulého měsíce, každopádně i o japonské poezii se chystám trochu rozepsat v rámci Měsíce japonské poezie, pokud se mi povede nějak promyslet koncept.




PRÁVĚ ČTU
V současné době mám na nočním stolku kromě The Long Utopia ještě další dvě knihy - Zápisky z volných chvil a loňskou novinku, Tajný život knížete z Musaši. Obojí to jsou zajímavé knihy, takže minimálně na tu poslední rozhodně napíšu recenzi. Vzhledem k tomu, jak hodně jsem momentálně pozadu, si na ní ale ještě budete muset chvíli počkat.







CHYSTÁM SE ČÍST
Určitě jste zaznamenali, že se v únoru v kinech objevil nový film - Mlčení. Tento film je inspirovaný stejnojmennou knihou od japonského autora, kterou mám shodou okolností půjčenou z knihovny (a příští týden si pro ní jdu do knihkupectví), takže na tu se moc těším. Také jsem se rozhodla trochu pokročit v maturitní četbě, kde mi zbývá asi pět knih, a vrhnu se i na Lolitu od Nabokova.




PŘÍRŮSTKY
V únoru jsem si udělala radost jen jednou knihou, a tou je Deathless od Catherynne M. Valente. Tuto knihu jsem už jednou četla, ale zaujala mě natolik, že jsem se rozhodla si jí pořídit i domů a po maturitě a přijímačkách si jí znovu přečíst. O její kvalitě vypovídá už jen to, že je to jediná kniha označená jako romantická, kterou jsem nejen přečetla celou, ale ještě patří mezi mé nejoblíbenější.




CO SE CHYSTÁ
Kromě několika recenzí, na které jsem si konečně našla pár minut mezi utrpením v podobě biologie a druhým utrpením v podobě dějepisu bych ještě jednou ráda poukázala na Měsíc japonské literatury, do kterého bude možnost se zapojit. Přemýšlela jsem také nad malou soutěží s tím spojenou, ale ta ještě není úplně stoprocentně jistá, uvidím, jak se můj nápad uchytí.

1 komentář:

  1. Jo, jo, ti šťastnější již mohou opakovat, já si otázky musím vypracovat sama. Ale tak mi snad v něco té hlavě v průběhu jejich zpracovávání zůstane. :D
    Měsíc japonské literatury zní vážně dobře, budu se těšit, a pokud zbyde nějaký čas, určitě se ráda zapojím i sama. :)

    OdpovědětVymazat